اخبار گراشی ها

ساخت وبلاگ

هفت‌برکه (گریشنا): ششمین جلسه‌ی شورای اداری شهرستان گراش امروز میزبان دکتر جعفر‌پور، نماینده‌ی مردم لارستان، خنج و گراش، بود. پیش از این جلسه نیز جعفرپور بازدیدهایی در برنامه داشت: او از باشگاه بدن‌سازی فروزان که آماده افتتاح است بازدید کرد، و با حضور در منزل علی اصغر حسنی، درگذشت پدرش را به او تسلیت گفت.

Shoraye Edari 31041395 (1)

فرماندار: توسعه متوازن؛ شرایط مهیا برای سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، امروز، سی‌ و یکم تیرماه، جلسه‌ی شورای اداری با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش؛ جمشید جعفر‌پور، نماینده‌ی مردم لارستان، خنج و گراش؛ حجت‌السلام‌ سید رضا حسینی، امام جمعه گراش؛ و معتمدین و روسای ادارات برگزار شد.

در این جلسه که در سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، فرودی بعد از خیر مقدم به حاضرین با بیان این که مشکل اصلی امروز کشور مسائل اقتصادی است، گفت: «به حمد الله در سال ۹۴ و ۹۵ با مناسب‌سازی روابط بین‌المللی پیشرفت خوبی نسبت به سال‌های قبل داشته‌ایم. ما در سال ۹۴ با همت مسئولین ادارات و نهادها و حمایت نماینده مردم شاهد اقدامات بسیاری خوبی در حوزه توسعه و عمران بوده‌ایم. در سال گذشته قریب چهل میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی داشته‌ایم که ده میلیارد آن کلنگ‌زنی و سی میلیارد افتتاح بوده است. در مجموع در مورد هزینه‌های پروژه‌های افتتاحی، نود و یک درصد از محل اعتبارات دولتی و نه درصد از محل اعتبارات خیرین تامین شده است. از مجموع پروژه‌هایی که در سال ۹۴ افتتاح شد، پنجاه و هشت درصد در مرکز شهرستان و چهل و دو درصد در بخش مرکزی و ارد به بهره‌برداری رسید که نشان از توسعه متوازن شهرستان است.»

فرماندار شهرستان با اشاره به این که همه مردم، خیرین و مسئولین به دنبال پیشرفت و توسعه هستند، تصریح کرد: «آن چیزی که وظیفه‌ی دولت است فراهم کردن زیرساخت‌ها است که برای سرمایه‌گذاری و توسعه و رونق شهرستان لازم است، مثل زمین، آب، برق، تثبیت وضعیت اقتصادی و … در حال حاضر دولت اجازه سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی را ندارد، مگر در صنایع بزرگ مثل نفت و گاز یا صنایع هوایی ودفاعی و نظامی. برای حمایت از سرمایه‌گذاری باید زمینه‌های آن را فراهم کرد.»

نماینده دولت در شهرستان در مورد شرایط مهیای سرمایه‌گذاری در شهرستان گراش نیز گفت: «برای سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان زمینه‌های خوبی پیدا شده است، از جمله راه‌اندازی کارگروه سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید در شهرستان که به صورت هفتگی جلساتی را برگزار می‌کنند و ادارات ذیربط حضور پیدا می‌کنند و به صورت موردی کسانی را که قصد سرمایه‌گذاری دارند، شخصا دنبال می‌کنند و تا به امروز هم امیدی بین مردم ایجاد شده و حدود هفت، هشت سرمایه‌گذار مراجعه کردند و قصد سرمایه‌گذاری دارند. امیدواریم هر چه زودتر این‌ها به ثمر برسد. با کمک سرمایه‌گذاران ما سرمایه‌گذاری درحوزه خدمات و ورزش، تولید انبوه البسه، پیست اتومبیل‌رانی، احداث سیلو، کارخانه موتورسیکلت، و احداث کارخانه‌های متعدد دیگری را در دست اقدام داریم.»

فرماندار درباره بودجه شهرستان نیز اظهار می‌کند: «امیدواریم امسال نیز مثل سال گذشته وضعیت بودجه شهرستان پیشرفت کند. بودجه استانی ابلاغ شده اما هنوز شورای استانی تشکیل نشده و با تشکیل شورا بودجه‌های شهرستانی هم ابلاغ می‌شود. خواهشی که از مسئولین شهرستان دارم این است که با مسئولین بودجه استانی در ارتباط باشند تا برای تخصیص بودجه دچار مشکل نشوند.»

فرودی در پایان صحبت‌هایش نیازهای شهرستان و درخواست‌هایی که از جعفر‌پور داشت را بیان کرد و گفت: «تقویت چارت سازمانی ادارات و ایجاد زمینه در مرکز برای حضور مسئولین شهرستان و روسای ادارات در مرکز کشور و ملاقات با وزارت‌خانه‌ها و ادارات مربوطه و سازمان‌ها، حمایت و توجه برای افزایش بودجه شهرستان در سال ۹۵، حمایت برای استقرار شهرداری ارد، اقدام و عملی شدن درمانگاه ارد، تبدیل فداغ به بخش از جمله خواسته‌های شهرستان است که نیاز به حمایت و توجه شما دارد.»

Shoraye Edari 31041395 (8)

امام جمعه: توجه‌‌ به مشکل کمبود آب و جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل گفت: «با شعار دادن هیچ پیشرفتی اتفاق نخواهد افتاد و ما باید به دنبال این باشیم که از چه طریقی اقتصاد مقاومتی شکل و ثبات می‌گیرد. اعتمادسازی متقابل بین مردم و قانون‌گذاران، افزایش وجدان کاری و حس وظیفه‌شناسی، کنترل وضعیت و ساعات کاری، برخورد مناسب با ارباب رجوع می‌تواند راندمان کار را افزایش دهد.»

او همچنین از جعفر‌پور خواست تا با داشتن اهرم قانون، توجه‌‌ی ویژه‌ای به مشکل کمبود آب در سطح منطقه و جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز داشته باشد و در ادامه تصریح کرد: «با اصلاح الگوی مصرف می‌توانیم جلو این مشکلات را بگیریم.»

Shoraye Edari 31041395 (5)

جعفرپور: مصرف بهینه؛ حمایت از سرمایه‌گذار

دکتر جعفر‌پور نیز با مطرح کردن این موضوع که مشکلات شهرها و روستاها به وضعیت کلی و بین‌المللی کشور وابسته است، گفت: «بیشتر مشکلات ما به دلیل مسائل اقتصادی و نداشتن اعتبار است که ریشه در وضعیت کلی کشور دارد. مهم‌ترین مساله در سال گذشته مساله برجام وتوافق بین ایران و ۱+ ۵  بود. درواقع برجام تمام چیزی نبود که ما می‌خواستیم اما چیزی بود که می‌توانستیم به آن برسیم. ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم اما در مقابل ۱+۵ به تعهداتش وفادار نبود و هنوز تحریم‌ها حذف نشده است و در این مدت نگذاشتند ایران احساس راحتی کند. آن‌ها تحریم‌ها را از روی کاغذ برداشتند اما در عمل این طور نیست و اگر به همین منوال پیش برود ممکن است شرایط ما از سال ۹۴ هم بدتر شود، درصورتی که ما امیدوار به بهبود بودیم. اگر قرار باشد این شرایط ادامه داشته باشد ما نیز با یک تصمیم ملی به تعهدات عمل نخواهیم کرد.»

نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه می‌گوید: «برای نجات از مشکلات ما باید تنها به خودمان اتکا داشته باشیم. مثلا با مصرف بهینه ما می‌توانیم مشکلات داخلی را کنترل کنیم و از ادارات و منازل شروع کنیم. نداشتن اعتبارات یک معضل ملی است و پست‌ها هم به صورت قطره چکانی واگذار می‌شود. عمده فعالیت‌ها روی دوش بخش خصوصی است. این شرایط همه را آزار می‌دهد اما می‌تواند به عنوان یک سکوی پرتاب به سمت پیشرفت باشد. اگر زمینه و اطمینان برای سرمایه‌گذار به وجود بیاید و این اطمینان به او داده شود که ورودش همراه با سود خواهد بود، نماینده هم حمایت می‌کند. ما باید سرمایه‌گذاران را به کار تشویق کنیم.»

Shoraye Edari 31041395 (21)

نماینده: شرط‌های سخت در راه ارتقای ارد و فداغ

جعفر‌پور در مورد ارتقای فداغ به بخش و استقرار شهرداری ارد می‌گوید: «برای رسیدن به این موضوع، دولت دو شرط اساسی در نظر گرفته است؛ هر جا قرار است تغییرات اساسی پیدا کند، اول باید سازمان مدیریت بپذیرد و دوم تقسیمات شهری مورد تایید وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد. باید از این مسیرها عبورکرد و ما در حال پیگیری هستیم.»

او در جواب به خواسته‌های فرماندار گفت: «زمینه دیدار مسئولین با وزرا فراهم است.» و در مورد تعطیلی دفتر نمایندگی در گراش بیان داشت: «ما در دوره‌ی قبل نمایندگی داشتیم، اما به دلیل استعفای او در حال حاضر دفتر نمایندگی در شهرستان گراش فعال نیست، اما قرار نیست که تعطیل بماند و ما دنبال یک نفر جایگزین برای سرپرستی دفتر نمایندگی هستیم.»

رییس بنیاد مسکن گزارش می‌هد

جمشیدی، رییس بنیاد مسکن، گزارش عملکرد کوتاهی از فعالیت این اداره در سال ۹۴ را ارائه داد و گفت: «در راستای هویت‌ بخشیدن به روستاها و سنددار کردن منازل روستایی، بنیاد مسکن گراش در سال گذشته اقدام به صدور هزار و صد جلد سند روستایی با همکاری اداره‌ی ثبت اسناد کرده است که این نوید را به ما می‌دهد که بیش از هشتاد و پنج درصد از منازل روستایی دارای سند مالکیت در شهرستان است. واگذاری بیش از دویست و بیست قطعه زمین مسکونی جهت ساخت منازل به جوانان روستا و رفع محرومیت‌زدایی در روستاهای مختلف شهرستان، اجرای پروژه‌های بازسازی و بهسازی روستایی با اعتبار بالغ دو میلیارد و دویست از اعتبارات شهرستانی و استانی و بنیاد مسکن، احداث خیابانی به طول هزار و دویست متر در روستای زینل‌آباد با اعتبار پانصد میلیون تومان، اجرای پروژه‌های مختلف در روستای ارد با مبلغی بالغ بر هفتصد میلیون تومان، اجرای بهسازی گلزار شهدا، معابر و میدان مرکزی در روستای فداغ با اعتبار ششصد میلیون تومان و روستای خلیلی با اعتبار سیصد و پنجاه میلیون تومان، تهیه‌ی طرح هادی کنار زیارت به عنوان یک تجمع‌گاه روستایی، اجرای ده طرح مطالعاتی و اجرایی در یک‌یک روستاها از جمله فعالیت‌های این اداره محسوب می‌شود.»

او در ادامه درخواست‌های خود را از نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد و اظهار داشت: «در سال گذشته به شش روستای شهرستان اعتبارات بهسازی روستایی تعلق گرفته است و باقی روستا‌ها جهت بهسازی نیازمند اعتباراتی هستند که ان‌شاالله با دستور شما و رویکرد فرماندار شاهد استارت پروژه‌ها در روستاهایی که تاکنون شاهد اجرای طرح هادی نشده‌اند، باشیم. تخصیص اعتبارات از محل حوادث جهت کنترل و ساماندهی سیلاب‌ها در روستاها نیز مشکلی اساسی است که ما در سه روستای شهرستان داریم. یعنی سه رودخانه فصلی در بارندگی‌های مختلف باعث خسارت در روستا می‌شود که نیاز به مساعدت شما و پیگیری اعتبار ملی دارد. در خصوص بهسازی روستایی و احداث منازل روستایی، بنیاد مسکن طبق رسالتی که دارد می‌تواند به شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر وام روستایی با سود چهار درصد اعطا کند که از شما می‌خواهیم به صورت ویژه این موضوع را از طریق دفتر مرکزی بنیاد مسکن یا از طریق وزیر راه و شهرسازی پیگیر باشید که خود شهر گراش به عنوان استثنا مد نظر قرار بگیرد و ما بتوانیم وام‌های روستایی را در شهر هم استفاده کنیم.»

رییس جهاد کشاورزی گزارش می‌دهد

جوکار، رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گراش، به عنوان آخرین سخنران جلسه، مطالبی را در خصوص وضعیت کشاورزی شهرستان بیان داشت و گفت: «شهرستان گراش در سال جاری قریب به هشت هزار تن تولید گندم آبی داشته است و قریب هشتصد تن تولید جو. با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و کمبود شدید آب جهاد کشاورزی در این راستا برای استفاده‌ی بهینه از آب اقدامات ویژه‌ای اندیشیده‌ایم، از جمله کشت‌های جایگزین مانند کشت کنجد و پنبه و گیاهان دارویی که آب بسیار کمتری را نیاز دارد و پیگیر هستیم که این اقدامات صورت بگیرد که ما بتوانیم با استفاده از آب کمتر، تولیدات خوبی داشته باشیم. به همین منظور اجرای آبیاری نوین و آبیاری تحت فشار در دستور کار قرار دادیم. برای اجرای آبیاری تحت فشار، هشتاد و پنج درصد دولت تسهیلات بلاعوض می‌دهد و فقط پانزده درصد نیاز است که مردم تسهیلات بگیرند یا آورده داشته باشند و ما طرح‌های زیادی مطالعه کردیم. حدود چهارصد هکتار هم آماده است که ان شاالله در دستور کار است که به زودی آبیاری تحت فشار صورت بگیرد و بتوانیم از آب کمتر برای تولید بیشتر استفاده کنیم. اجرای آبیاری با استفاده از لوله‌های هیدروفیکس و هیدروفلوم که برای انتقال آب و بردن آب بدون هدررفت به مزرعه از آن استفاده می‌‌شود نیز حدود پنجاه درصد تسهیلات بلاعوض دارد که کشاورزان می‌توانند از آن استفاده کنند.»

جوکار از مشکلات نیز گفت: «اما مشکلاتی که در شهرستان داریم و از دکتر جعفر‌پور می‌خواهیم در زمینه رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند این است که مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و همچنین مرکز خدمات جهاد کشاورزی ارد فاقد ساختمان اداری است و تقاضا داریم با مساعدت فرماندار و دکتر جعفر‌پور کمک کنند مشکل مرتفع شود. در حوزه خودرویی و نیرویی ما با گرفتن نیروهای بومی می‌توانیم مشکلات را کمتر کنیم چون اکثر نیروهای اداره در حال حاضر غیر بومی هستند. افزایش امکانات خودرویی مخصوصا در بحث تغییر کاربری‌ها با توجه به این که شهرستان در وضعیت خاص است و مقدار تغییر کاربری بالاست نیز لازم است. خودرو ۱۳۱ الان در لارستان است و ما فقط هفته‌ای یک روز می‌توانیم از آن استفاده کنیم. تغییر کاربری‌ها که در این شهرستان اتفاق می‌افتد معادل سپیدان و حتی بیشتر است که نیاز است یک خودرو مستقل برای این شهرستان در نظر بگیرید که جلوی تغییر کاربری‌ها و تخریب زمین‌های زراعی گرفته شود. در بحث تغییر کاربری‌ها همچنین قوانین یک نسخه برای کل کشور در نظر گرفته شده و نیاز است با دیدگاه‌های شما بررسی شود و اگر امکان داشته باشد قوانین را منطقه‌ای کنند و برای هر منطقه‌ای تغییر پیدا کند که کمک شایانی به شهرهای محروم وگرمسیری می‌شود. ادارات ما در حوزه منابع طبیعی دامپزشکی و تعاونی روستایی هم ساختمان اداری ندارند و مشکلاتی دارند.»

عکس‌های حجت عابدی را از سفر نماینده مجلس و شورای اداری شهرستان گراش در ادامه ببینید.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 297 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:18

هفت‌برکه (گریشنا): خانه فرهنگ برای پر شدن اوقات فراغت تابستانی، کلاس‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، کارگاه شعر (عروض و قافیه)، گریم تئاتر، طراحی، رنگ روغن، معرق، موسیقی (تنبک، نی، تار، سه تار، ویولون، سنتور، گیتار کلاسیک، گیتار پاپ، ارگ یا کیبورد)خوش‌نویسی نستعلیق و خط تحریری و همچنین نقاشی و موسیقی بلز و فلوت ویژه خردسالان کلاس‌هایی است که قرار است در ترم مردادماه در خانه فرهنگ برگزار شود.

افرادی که علاقه‌مند به شرکت در این کلاس‌ها هستند می‌توانند بعد از ظهرهای شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به خانه فرهنگ مراجعه کنند یا با شماره‌ی ۵۲۴۴۶۶۵۹ تماس بگیرند.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 241 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:14

هفت برکه (گریشنا): با تسطیح قبرستان شیخ حسین، فاز اول پروژه‌ی محوطه‌سازی هفت برکه گراش آغاز شد.

غلامعباس زارع، شهردار گراش در گفت‌وگو با خبرنگار هفت برکه می‌گوید: «تسطیح سطوح قبور قبرستان حاج شیخ حسین، روز جمعه، بیست و پنجم تیر ماه، انجام شد. مقدمات شروع این طرح با جمع‌آوری سنگ‌های قدیمی و تاریخی از این قبرستان انجام شده بود.» او در ادامه تصریح می‌کند: «قبل از تسطیح قبرستان کل سنگ‌های قبرستان جمع‌آوری شد که اگر کسی متقاضی نصب این سنگ‌ها در جایی دیگر بود ما به آن‌ها تحویل می‌دهیم و یک سری هم از سنگ‌های خیلی قدیمی این قبرستان نیز به عنوان آثار تاریخی از این قبرستان به صورت نمادین در موزه‌ی پروژه‌ی هفت برکه نگهداری خواهد شد.»

زارع با بیان این که بعد از تایید اداره‌ی میراث فرهنگی استارت شروع به کار پروژه را خواهیم زد، گفت: «چون هفت برکه به ثبت میراث فرهنگی رسیده است ما طرح و نقشه‌اش را به اداره‌ی میراث فرهنگی ارسال کردیم که ان‌شاالله به محض تایید اداره‌ی میراث فرهنگی به لحاظ نوع مصالح و کیفیت کار و… سریعا شروع به کار می‌کنیم. و پیمانکار پروژه نیز تعیین شده است.»

او با اشاره به دو مشکل سر راه این پروژه می‌گوید: «بحث تملک مسیر و تخریب دو ساختمان جوشکاری و همچنین دکل ایرانسل که قبلا توسط اداره اوقاف آن‌جا نصب شده مشکلاتی است که آن‌جا داریم و مترصدیم تا آن را جمع‌آوری کنیم.»

زارع در تکمیل صحبت‌هایش به اولویت‌های فاز اول پروژه‌ی هفت برکه  اشاره کرد و گفت: «در قدم اول بحث اجرای پارکینگ است که در محل فعلی قبرستان قرار دارد. مرحله‌ی دوم هم محوطهسازی سطح هفت برکه است. و مرحله‌ی آخر ساخت ساختمان فرهنگ سرا و سرویس بهداشتی و ساخت و ساز ساختمان‌هایی که نیاز است در آن‌جا احداث شود را کار خواهیم کرد.»

او در پایان بیان می‌کند: « از آن‌جایی که این پروژه جز پروژه‌های مصوب سال ۹۵ است باید این طرح را تا سال ۹۵ به اتمام برسانیم.»

haft berkeh6

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 279 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 4:26

عبدالمهدی قنبری: با یک نگاه خوشبینانه می‌توان تحولات دنیای تکنولوژی را معادل راحتی و رفاه بیشتر برای مردم دانست. همچنین، سود حاصل از تولید تکنولوژی‌های جدید بسیار قابل توجه و چشمگیر است و نمی‌توان از این بُعد آن هم غافل شد. اما جدا از بُعد رفاهی، سرگرمی و تجاری حاصل از این تحولات، در برخی از محصولات جدید ابعاد دیگری را نیز می‌توان شناسایی و رصد کرد که توجه به آن‌ها می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.

اجازه نرم‌افزارها، دادن کلید خانه‌ها به آن‌ها است

تحولی که این روزها اکثریت ما را درگیر خود کرده است تحولات دنیای مجازی و نرم افزاری است. هر کدام از ما ممکن است بر روی گوشی‌های هوشمندمان نرم افزارها و اپلیکیشن‌های بسیاری را بدون کمترین محدودیت و توجه به دسترسی‌های آن نصب و اجرا کرده باشیم. شرکت‌های میزبان نرم‌افزارهای مختلف پیش از نصب نرم افزار از کاربران اجازه دسترسی به برخی قسمت‌های گوشی از قبیل، خواندن وضعیت و هویت تلفن، خواندن پیام های نوشتاری و ام ام اس، عکسبرداری و فیلمبرداری، ضبط صدا، موقعیت یابی مکانی تقریبی و دقیق، خواندن اطلاعات تماس و گزارش ها، دسترسی کامل به شبکه، قابلیت تغییر یا اصلاح محتویات کارت اس دی و … را از مخاطبین سوال می کنند که کاربران باید به این نکات توجه کنند و اجازه دسترسی شرکت های میزبان به قسمت های مختلف گوشی هوشمند خود را محدود کنند. اجازه بی قید و شرط به شرکت‌های میزبان ممکن است خطرات بسیاری برای کاربران به همراه داشته باشد؛ کاربران گوشی‌های هوشمند باید بدانند که استفاده از چنین نرم‌افزارها و روش‌هایی، علی الخصوص در ارتباط با نرم افزارها و اپلیکیشن های تعاملی و آنلاین مانند این است که محتویات گوشی خود را از تصویر و فیلم شخصی گرفته تا اطلاعات مهم شخصی و کاری، آپلود کرده و در اختیار عموم قرار دهیم. در ادامه به ذکر مثالی به روز در این ارتباط خواهیم پرداخت.

قبل از طرح موضوع بهتر است عنوان کنیم که هر نرم افزار و اپلیکیشن جدیدی ممکن است در ابتدای راه بدون اهداف سیاسی، امنیتی و نظامی و صرفا برای سرگرم کردن مردم یا برای حل مشکلات آن‌ها طراحی شده باشد. نگارنده با این ذهنیت مخالف است که همه چیز از ابتدا با اهداف سیاسی امنیتی شکل گرفته و همه دنیا با دسیسه و نیرنگ بنا شده است  اما هر آن چیزی که جامعیت آماری پیدا می کند هدف مناسبی برای نهادهای امنیتی و سیاسی برای بهره برداری است.

اپلیکیشن سرگرم‌کننده‌ای این روزها تروج شده است که با مشاهده کلیپی در مورد هجوم کاربران استفاده کننده از آن  به پارکی در نیویورک شائبه‌ای در ارتباط با امکان استفاده ابزاری از این اپلیکیشن در ذهن من شکل گرفت. قبل از این کلیپ هیچ مقاله‌ای یا متن بدبینانه‌ای در ارتباط با اهداف سیاسی و …  این اپلیکیشن مطالعه نکرده بودم و هیچ پیشفرض ذهنی در برخورد با کلیپ نداشتم. با کمی جستجو متوجه شدم که این نگرانی چندان هم بی دلیل نیست که در ادامه چکیده‌وار با استفاده از مقالاتی آن را عنوان می‌کنم.

نگرانی برای اپلیکیشن سرگرم‌کننده‌ای است که در هفته‌های اخیر رونمایی شد و با توجه به سبک نو و خلاقانه‌ی بازی افراد زیادی را مجاب به نصب و استفاده از آن کرد. بازی Pokemon Go !

 pokemon-go

  Pokemon Go چیست ؟ چگونه بازی کنیم؟

Pokemon Go بازی موبایلی جدید نینتندو است. این بازی، تنها دو روز پس از عرضه‌اش در ایالات متحده، روی ۱۶  و نیم درصد تمام دستگاه‌های اندرویدی این کشور نصب شده بود و توانست به صدر جدول بازی‌های محبوب اپ‌استور اپل برسد. ارزش سهام نینتندو به بالاترین مقدار خود از سال ۱۹۸۳ رسیده است. تقاضا برای بازی کردن Pokémon GO آن‌قدر زیاد است که سرورهای آن جواب نمی‌دهند؛ با این حال محبوبیت زیاد این بازی کاری کرده است تا یکی از مسوولان ارشد آمازون به نینتندو استفاده از سرورهای آن‌ها را پیشنهاد بدهد.

تولیدکنندگان این بازی با شعار «بالا رفتن میزان روابط اجتماعی و کمک به سلامت روانی افراد» اقدام به توسعه این بازی با کمک تکنولوژی واقعیت افزوده ( + ) نمودند و محصول خود را با سر و صدای زیادی روانه بازار کردند. در این بازی، دنیایی به وسعت کره زمین در مقابلتان قرار گرفته است. شما بازی خود را با یک فرد و یک پوکمون آغاز می‌کنید و وجود فیزیکی شما در بازی نقش حیاتی را ایفا می‌کند. این بازی از دوربین و GPS (سیستم موقعیت‌یاب جهانی) گوشیتان استفاده می‌کند.

بازی در مرحله اول نصب، از کاربر اجازه دسترسی و خواندن مخاطبین، جستجوی اکانت‌ها در گوشی و فعال سازی دوربین بدون تأیید را از کاربر دریافت می‌کند. همچنین نرم افزار اجازه دستیابی به اکانت گوگل، خواندن ایمیل‌ها، ارسال ایمیل از سوی کاربر و جستجو در میان عکس‌ها و Google Drive Documents را هم در دستور کار خود دارد. در مرحله دوم، قانون سیاست حفظ حریم خصوصی بازی نمایش داده می شود که محتوای آن به این شرح است: «ممکن است هر گونه اطلاعات در مورد شما (و یا فرزندان مجاز به استفاده از این نرم افزار) در اختیار دولت قرار گیرد یا برای بررسی به مجریان قانون و مقامات خاص ارسال شود.»

بازی به شما می‌گوید که برای مثال، در فاصله‌ی دور یا نزدیک شما، فلان پوکمون قرار دارد. شما خودتان باید راه بروید و آن پوکمون را پیدا کنید. فاصله‌ی دور یا نزدیک، با استفاده از یک ردپا مشخص شده است. اگر یک ردپا در کنار عکس پوکمون دیدید، یعنی به شما خیلی نزدیک است. دورترین فاصله هم سه ردپا است. در تجربه‌ای که ما از بازی داشته‌ایم، سه ردپا ممکن بود حتی دو سه خیابان آن‌ور تر باشد.ممکن است روزی در حال رفتن به سرکار یا دانشگاه، در خیابان انقلاب تهران، یک دفعه پوکمون پیدا کنید. شما باید در محیط های شلوغ شهرتان بگردید و بازی به شما اطلاع می دهد که نزدیک به یک پوکمون هستید. اگر در کنار عکس خود یک ردپا دیدید یعنی به پوکمون خیلی نزدیک هستید و فقط باید خوب دقت کنید اما هرچه ردپا ها بیشتر شود، فاصله پوکمون هم از شما بیشتر می شود. وقتی پوکمون نیز پیدا کردید باید با استفاده از توپ‌هایتان آن ها را بگیرید. هرچه پوکمون قوی‌تر باشد گرفتنش سخت‌تر است!

وقتی که یک پوکمون در نزدیکی‌تان پیدا شد، روی آن اشاره می‌کنید. حالا باید گوی‌های معروف این مجموعه بازی‌ها که Pokéball نام دارند را به سمت پوکمون‌ای که پیدا کرده‌اید پرتاب کنید. برخی پوکمون‌ها قوی‌تر از دیگری هستند و گرفتن‌شان کار راحتی نیست. بهترین زمان برای گرفتن یک پوکمون، زمانی است که دایره‌ی رنگی دورش کوچک شده است. باید Pokéball را در این دایره پرتاب کنید.

bn-ow213_0712ni_gr_20160712013901

رقابت در نقطه ناشناس با آدم‌های ناشناس

به موضوعی هم باید توجه کنید: پوکمون‌ها فقط برای شما روی نقشه نمایش داده نمی‌شوند و تمام کسانی که در اطراف شما Pokémon GO بازی می‌کنند، می‌توانند این جانورها را برای خودشان بگیرند؛ یعنی ممکن است به یک پوکمو‌ن برسید و همان لحظه کسی در نزدیکی شما باشد و آن پوکمون‌ را زودتر از شما بگیرد.

با اینکه می‌توانید در خیابان‌ها بگردید و یک پوکمون قوی و کمیاب پیدا کنید، سریع‌ترین راه برای پیدا کردن یک پوکمون کمیاب، تخم‌های پوکمون هستند. این تخم‌ها را می‌توانید در دنیای واقعی پیدا کنید. آیتم‌های بازی، در مکان‌هایی به اسم PokéStop پیدا می‌شوند. این مکان‌ها، مناطق مهم دور و برتان هستند و توسط خود سازنده‌های بازی قرار داده شده‌اند

برای مثال، در منطقه‌ی ونک تهران، ما توانستیم یک PokéStop در میدان ونک و یکی در پارک سئول پیدا کنیم. باید به این منطقه‌ها که مشخص شده‌اند بروید تا بازی آیتم‌هایی را به صورت رندوم در مقابل‌تان بریزد. این آیتم‌ها، می‌توانند Pokéball بیشتر، تخم، عود یا آیتم‌های دیگری را شامل شوند.شما باید آن‌ها را جمع آوری و قوی کنید. محل قدرت گرفتن پوکمون‌ها مکان‌هایی به اسم gym یا باشگاه است که در آنجا می‌توانید با هم تیمی‌هایتان پوکمون‌های خود را تمرین دهید و قوی کنید. در سطح پنجم، بازی از شما سوال می کند که از بین سه تیم آبی، زرد و قرمز؛ عضو کدامیک می‌شوید. تیم‌ها می‌توانند با هم به یک باشگاه که به آنها تعلق ندارد، حمله کرده و آن را تصرف نمایند.

جالب است بدانید که مارسل اشملزر دفاع چپ تیم بورسیا دورتموند چندی پیش از خود عکسی منتشر کرده بود که در آن بازیکنان دورتموند را در حال بازی کردن پوکمون نشان می‌داد. حتی کار گسترش پیدا کرد و دو باشگاه من‌سیتی و بنفیکا، با پوکمون هواداران را به استادیوم فرا خوانده‌اند.

بازی Pokémon GO چند روزی است که فقط در چند ناحیه‌ی دنیا عرضه شده، با این حال در همین مدت کوتاه، توانسته است از اپ Tinder‌، یکی از بزرگ‌ترین اپ‌های اجتماعی دنیا، محبوب‌تر شود. تصورش را بکنید، با عرضه‌ی جهانی بازی، احتمالا Pokémon GO رکوردهای بزرگی خواهد زد.

کلیپ که شما را به فکر فرو خواهد برد

و اما کلیپی که بر اساس آن ذهنیت استفاده ابزاری این بازی از مردم برای رسیدن به اهداف خاص در من شکل گرفت :

به تازگی در سنترال پارک شهر نیویوک، یک پوکمون کمیاب پیدا شده است؛ مردم هم تا این موضوع را شنیده‌اند، به سمت پارک حمله برده‌اند. این پوکمون کمیاب، یک Vaporeon است. برای اینکه این پوکمون را به دست بیاورید، باید Eevee را تکامل دهید. تکامل دادن Eevee طوری که به یک Vaporeon ختم شود، کار راحتی نیست. به همین دلیل مردم خودروهای‌شان را در خیابان رها کرده‌اند تا این پوکمون کمیاب را بگیرند! ( + )

خب. تصور کنید در جریان یک اغتشاش شرکت pokemon یکی از کمیاب‌ترین جاندارانش را در محلی قرار دهد که محل قرار برای اغتشاش و درگیری است. و یا از جنبه دیگر: فکر کنید یک pokemon کمیاب در جایی قرار بگیرد که نهادهای جاسوسی متخاصم قصد به دست آوردن اطلاعات و فیلم از آن مکان را داشته باشند.

بیاید کمی جاسوس بازی کنیم!

نحوه انجام بازی، بدین صورت است که بازیکن از طریق نرم افزار GPS نصب شده روی گوشی همراه خود و با استفاده از دوربین پشتی گوشی، بر اساس مختصات های ارائه شده از طرف شرکت تولید کننده، اقدام به یافتن و شکار پوکمون ها می کند و گهگاه برای این منظور، لازم است تا مکان های خارج از محدوده خانه خود را نیز جستجو نماید.

تا به اینجای کار مشکلی در انجام این بازی وجود ندارد و ظاهراً پرداختن به آن بسیار سرگرم کننده و لذت بخش خواهد بود. اما موضوع زمانی حساسیت برانگیز و قابل تأمل می شود که می‌بینیم Nintendo در ارائه مختصات پوکمون‌ها در برخی از کشورها، شیطنت‌های خاصی کرده و عملاً کاربران بازی را به عبور از خط قرمزها و جاسوسی غیر مستقیم (نا آگاهانه) ترغیب می‌نماید.

در همین راستا، چندی پیش دولت چین ۲۰ کاربر این بازی را که برای یافتن پوکمون از طریق مختصات ارائه شده، وارد مناطق نظامی شده بودند را دستگیر کرد. کارشناسان چینی در ابتدا این موضوع را خطای مسیریابی کاربران قلمداد کردند، اما پس از بررسی گوشی افراد دستگیر شده، متوجه شدند که آن ها در یافتن مسیر هیچگونه خطایی نداشته و دقیق عمل کرده‌اند! البته این تنها مورد مشکوک در کشور چین نیست و پیش از این، پسری ۱۸ ساله در نزدیکی یکی از سایت‌های موشکی این کشور در جستجوی پوکومون دستگیر شد! این درحالی است که استفاده از گوشی‌های دوربین دار در برخی کشورها مانند چین و ژاپن با محدودیت های فراوانی همراه است و استفاده از آن ها نیاز به مجوزهای قانونی دارد. مشابه چنین گزارش‌هایی در کشورهایی مانند اتریش و نروژ نیز گزارش شده است. جالب‌تر اینکه ساعاتی پیش از کودتای اخیر در ترکیه، مختصات های عجیب و غریبی از نقاط تجمع نیروهای امنیتی و انبارهای تسلیحات به عنوان مختصات وجود پوکمون منتشر شدند که این موضوع تئوری وجود اهداف سیاسی در پس اهداف سرگرم کننده این بازی را قوت بخشید.

عجیب اینکه چند روز پیش، هیلاری کلینتون در یکی از نطق‌های انتخاباتی خود از این نرم افزار (بازی) تمجید کرد و از آن به عنوان الگویی موفق در تولید نام برد. اقدام عجیبی که در نهایت به تبلیغ و اعتبار بخشی بیشتر این بازی کمک شایانی کرد!

شاید هیچ یک از شما تا به حال نام آزمایشگاه Niantic را هم نشنیده باشید. دلیل این موضوع، این است که تا همین چند سال پیش این آزمایشگاه به عنوان بخشی از سیستم داخلی گوگل و در ارتباط مستقیم با آژانس امنیت ملی (NSA) بود. Niantic با حمایت مالی سازمان CIA و حمایت های معنوی NSA و وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) توسط جان هانکه، از مدیران ارشد شرکت گوگل تأسیس شد تا نرم افزار گوگل ارث را طراحی نماید.

با توجه به شواهد بدست آمده، اینطور به نظر می‌رسد که در طرح جدید «سوء استفاده از ابزار سرگرمی به نفع دولت‌ها» این بار بازیکن‌های بخت برگشته و بی‌خبر از همه جا هدف قرار داده شده‌اند تا از آن‌ها به عنوان پیاده نظام دشمن، برای افشای اسرار نظامی و… کشورها استفاده شود. پروژه کثیفی که می تواند در نهایت به قیمت جان و آبروی گروهی افراد علاقه مند به بازی‌های رایانه ای تمام شود و مشکلات اجتماعی و سیاسی فراوانی را برای کشور هدف ایجاد نماید. شاید بهتر باشد قبل از استفاده از هر نرم افزاری آن را از ابعاد مختلف بررسی کرده تا در آینده دچار مخاطرات آن نشویم.

ای کاش هیچوقت دنیای خوب سرگرمی و تکنولوژی با سیاست در هم آمیخته نمی‌شد…

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 245 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 22:31

هفت‌برکه (گریشنا): تمرینات آماده‌سازی باشگاه هلال احمر برای فصل جدید و حضور در رقابت‌های چهار رده سنی در سطح استانی و کشوری آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه هلال احمر گراش، قاسم فرسوده، مدیر عامل باشگاه هلال احمر گراش، طی حکمی حجت عابدی را به عنوان مدیر رده‌های پایه باشگاه فوتبال هلال احمر معرفی کرد و گفت: «این مسئولیت شامل تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید خواهد بود.»

مدیر تیم‌های فوتبال هلال احمر از شروع تمرینات آماده‌سازی تیم‌های پایه هلال احمر برای فصل جدید خبر داد و افزود: «دور جدید تمرینات تیم فوتبال نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان هلال احمر جهت شرکت در مسابقات کشوری و استانی از ابتدای هفته با حضور کادر فنی و نفرات اصلی این تیم آغاز شده است.»

حجت عابدی با اعلام این خبر که امسال تیم‌های نوجوانان و جوانان علاوه بر شرکت در مسابقات کشوری، در لیگ برتر فارس و تیم‌های امید و بزرگسالان نیز در لیگ‌ استانی حضور خواهند داشت، افزود: «امسال باشگاه هلال احمر در مسابقات استانی در چهار جبهه رقابت می‌کند و تیم‌های نوجوانان و جوانان این باشگاه که سال گذشته توانستند قهرمان مسابقات لیگ برتر استان را از آن خود کنند امسال در مسابقات کشوری حضور خواهند داشت و به رقابت می‌پردازند.»

وی از آغاز تست‌گیری فصل جدید تیم‌ها فوتبال هلال احمر در رده‌های امید، جوانان و نوجوانان خبر داد و اظهار داشت: «با توجه به شروع فصل جدید در مردادماه سال جاری از بازیکنان واجد شرایط جهت حضور در مسابقات استانی و کشوری زیر نظر مربیان و کادر فنی سه‌شنبه و چهارشنبه بیست و نهم و سی‌ام تیر ماه تا پایان ۱۲ مرداد ماه در زمین چمن هلال احمر ساعت ۴:۳۰ تا ۶:۳۰ عصر تست گرفته خواهد شد.»

abdi

حجت عابدی با بیان این که ما همچنان امیدواریم به عنوان یکی از تیم‌های صعود کننده در کورس مسابقات از رقیبان عقب نمانیم، خاطر نشان ساخت: «کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال هلال احمر همه توان خود را برای حضور مقتدرانه در این رقابت‌ها به کار خواهند بست.»

مدیر رده‌های پایه باشگاه هلال احمر با تاکید بر این که تیم‌های رده پایه فصل جدید را با آمادگی مطلوب شروع خواهد کرد، افزود: «زمان شروع لیگ جدید و تاریخ فصل نقل و انتقالات در جلسه هیات فوتبال فارس با سرپرستان باشگاه‌های استان تعیین شده است و تیم‌های رده پایه هلال احمر تمرینات بدن‌سازی خود را به صورت جدی آغاز کرده‌اند که امیدوار هستیم بازکنان باانگیزه فوتبال که به دنبال شکوفایی استعداد و استفاده از ظرفیت و نشان دادن توانمندی خود هستند با شرکت در رقابت‌های تست‌گیری برای حضور در مسابقات استانی و کشوری اعلام آمادگی کنند.»

وی در پاسخ به شرایط پذیرفته شدن بازیکنان این باشگاه در باشگاهای فوتبال لیگ برتر افزود: «هلال احمر در شرایط کمبود امکانات و اعتبارات به دنبال کشف استعداد نوجوانان و جوانان فوتبالی است که در آینده نزدیک خبرهای خوشی از این باشگاه به علاقه‌مندان خواهد رسید.»

عابدی افزود: «امسال متولدین ۸۰/۱۰/۱۱ در رده نوجوانان،۷۷/۱۰/۱۱ در رده جوانان و ۷۵/۱۰/۱۱ در رده امید می‌توانند در مسابقات حضور داشته باشند.»

بازیکنان واجد شرایط جهت کسب اطلاعت بیشتر از رقابت‌های تست می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۷۱۲۳۳۳۳ جواد آذربادگان، مربی موسسه فوتبال هلال احمر، تماس بگیرند.

helal ahmar

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 341 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 22:31

هفت‌برکه (گریشنا): کلینیک تخصصی مولی الموحدین در بیمارستان امیرالمومنین (ع) گراش ساخته می‌شود.

دکتر سید جواد محقق، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی گراش، درباره ساخت این کلینیک تخصصی گفت: «با توجه به کمبود بخش‌های درمان سرپایی OPD (بیماری‌های سر پایی) چندی پیش به بانی خیر بیمارستان درخواست احداث یک کلینیک تخصصی نزدیک بیمارستان ارائه شد. اکنون کلینیک مولی الموحدین در زمین خود بیمارستان در حال ساخت است و ورودی جداگانه‌ای از روبه‌روی کلانتری دارد. این کلینیک در زمینی به مساحت دو هزار متر و در پنج طبقه، جمعا به مساحت ده هزار متر مربع زیر بنا، و با صرف هزینه‌ای بالغ بر بیست میلیارد تومان ساخته خواهد شد.»

دکتر محقق در مورد طراحی و امکانات این کلینیک می‌افزاید: «در طراحی و نقشه کلینیک، تمام استانداردهای مورد لزوم پیش‌بینی و رعایت خواهد شد. در نظر داریم ساختمانی زیبا و پیشرفته بنا کنیم که قادر به ارائه‌ی همه خدمات سرپایی در آینده باشد. این کلینیک معادل درمانگاه شهید مطهری بیمارستان نمازی شیراز است، و کل امکانات مورد نیاز یک درمانگاه سرپایی در این مکان متمرکز می‌شود.»

قائم مقام بیمارستان درباره‌ی تعرفه‌های این درمانگاه نیز می‌گوید: «تمامی تعرفه‌های این درمانگاه دولتی است و بهترین امکانات ساختمانی و تجهیزاتی برای آن فراهم خواهد شد.»

دکتر محقق پیشرفت فیزیکی بنای ساختمان را ۵۵ درصد دانست و افزود: «امید داریم در دهه فجر سال ۱۳۹۶ این کلینیک آماده افتتاح باشد.»

 kilinik1 kilinik2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 341 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:35

هفت‌برکه (گریشنا): عکس ارسالی یکی از مخاطبان هفت‌برکه با موضوع «هرس کردن درختان با روش کاملا مکانیزه، بدون دخالت دست و اره برقی»

139504 Sabz

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 237 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 21:20

هفت‌برکه (گریشنا): شورای بهداشتی بخش فداغ با حضور رییس دانشکده علوم پزشکی گراش تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، شورای بهداشتی بخش فداغ با حضور دکتر عبداللهی، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش؛ دکتر محمدی، معاون بهداشتی این دانشکده؛ بخشدار مرکزی گراش و مسئولین بخش فداغ و دهستان‌های این بخش تشکیل جلسه داد. در این جلسه که روز یکشنبه بیست و هفتم تیرماه در مسجد زایر حسینی فداغ برگزار گردید، مشکلات بهداشتی این بخش از جمله مباحث مربوط به بهداشت محیط و نیز مشکلات مرکز بهداشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

Behdashti Fedagh (3)

دکتر عبدالهی در این جلسه با بیان این مطلب که وضعیت بهداشتی درمانی بخش فداغ درخور مردم فداغ نیست، گفت: «برای پیشرفت در بخش بهداشت و درمان، نیازمند توجه ویژه خیرین این بخش هستیم. زیرا به تنهایی و فقط متکی بودن به بودجه‌های دولت کافی نیست.»

رییس دانشکده علوم پزشکی افزود: «همچنان که شهرستان گراش با حمایت و توجه ویژه خیرین این شهرستان در بخش بهداشت و درمان پیشرفت‌های خوبی داشته، خیرین فداغ نیز باید برای پیشرفت این بخش و دهستان‌های اطراف گام بردارند. ما نیز در این امر تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم وضعیتی درخور شان و منزلت این بخش را شاهد باشیم.»

دکتر عبدالهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به صحبت یکی از مسئولین این بخش در مورد بیماری سرطان در منطقه اظهار داشت: «تغییر سبک زندگی و تغذیه نامناسب از عوامل ایجاد سرطان است. مرکز پیشگیری از سرطان شهرستان گراش آمادگی کامل خود را برای آموزش مردم این بخش اعلام می‌کند و کارشناسان این مرکز حاضرند با حضور در این بخش، اطلاعات و آموزش‌های لازم را به مردم بدهند. مردم نیز باید این مسئله را جدی بگیرند و در صورت مشاهده علائم سرطانی و یا بیماری‌های خاص، به پزشک مراجعه کنند. در این امر نیز مرکز پیشگیری از سرطان گراش آمادگی دارد برای این افراد تشکیل پرونده بدهد و به صورت دوره‌ای معاینات مخصوص برای این افراد انجام دهد.»

دکتر عبدالهی در حاشیه این جلسه، از مرکز بهداشتی فداغ و نیز مرکز بهداشتی بخش ارد بازدید کرد و در جریان کمبودهای این مراکز قرار گرفت.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 246 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 21:20

هفت‌برکه (گریشنا): اکران فیلم «رسوایی ۲» جدیدترین ساخته مسعود ده‌نمکی در سینما فرهنگ گراش آغاز شده است.

در این فیلم کمدی اجتماعی، بازیگران معروف و معمول فیلم‌های ده‌نمکی همچون اکبر عبدی، سحر قریشی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر نوری و مهران رجبی به ایفای نقش پرداخته‌اند. اتفاقات این فیلم چند سال بعد از قصه «رسوایی ۱» در یک شهر فرضی با داستانی تخیلی رخ می‌دهد.

فیلم‌های طنز مسعود ده‌نمکی مانند اخراجی‌های ۱ تا ۳ و رسوایی ۱ با استقبال مواجه شدند و به پرفروش‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شدند. «رسوایی ۲» نیز فروشی بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سینماهای سراسر کشور داشته است.

این فیلم هر شب ساعت نه و نیم در سینما فرهنگ گراش به نمایش در می‌آید.

Rosvaei Cinema

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 261 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 23:33

هفت‌برکه (گریشنا): شما در اطراف‌تان چه کسانی را می‌شناسید که شایسته‌ی عنوان «قهرمان زندگی» باشد؟ کسی که توانسته باشد از پس مشکلات ریز و درشت بر بیاید و با خشنودی و موفقیت زندگی کند؛ کسی که کمبودها و معلولیت‌ها و اتفاق‌های غیرمنتظره را پشت سر گذاشته باشد و به ساحل آرامش رسیده باشد؛ کسی که بتواند الگوی هرچند کوچکی باشد برای بهتر زیستن اطرافیانش.

اگر چنین کس یا کسانی را می‌شناسید، می‌توانید با تهیه مطلب (در قالب معرفی، زندگی‌نامه کوتاه، خاطره و یا …)، عکس، صدا (در قالب مصاحبه کوتاه، یا ضبط سرگذشت آنها از زبان خودشان)، یا فیلم از آنها در مسابقه «قهرمان زندگی» شرکت کنید. مهلت ارسال آثار تا آخر این هفته، یعنی تا پایان تیرماه است.

این مسابقه به مناسبت هفته بهزیستی با همکاری اداره بهزیستی شهرستان گراش و موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش برگزار می‌شود. از میان آثار ارسالی، سه اثر انتخاب خواهد شد و به پدیدآورنده و قهرمان برتر آنها از طرف اداره بهزیستی هدایای ارزنده‌ای اعطا خواهد شد.

شما می‌توانید به چند روش آثارتان را برای مسابقه ارسال کنید:

– آثار را به آدرس ۷[email protected] ایمیل نمایید.

– آنها را به آدرس تلگرامی @gerash بفرستید.

– اگر در قالب عکس شرکت می‌کنید، می‌توانید آنها را در پروفایل خودتان هم منتشر کنید و با زدن هشتگ #۷bekeh آن را برای مسابقه نیز بفرستید.

– یا این که آثار را به دفتر موسسه هفت برکه واقع در خیابان امام، روبه‌روی بانک صادرات، طبقه زیرین ساختمان جابری ارسال کنید.

Ghahreman Zendegi

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 288 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 21:17

هفت‌برکه (گریشنا): بیست و پنجم تیرماه روز بهزیستی است و هفته‌ی بعد از آن «هفته‌ی بهزیستی» نامیده شده است. قرار است طی این هفته، اداره بهزیستی شهرستان گراش هر روز را به برنامه خاصی اختصاص دهد.

به همین مناسبت با سعید حاج‌حسینی، رییس اداره بهزیستی شهرستان گراش، گفتگو کردیم. اداره بهزیستی شهرستان گراش از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در گراش آغاز کرد. حاج‌حسینی از خرداد سال گذشته مسئولیت اداره آن را بر عهده دارد. رییس اداره بهزیستی درباره‌ی وضعیت خود اداره بهزیستی گراش می‌گوید: «چارت سازمانی اداره بهزیستی گراش کامل است، ولی کمبود نیروی انسانی را همانند دیگر ادارت داریم.»

بهتر زیستن مختص افراد معلول و زیر پوشش بهزیستی نیست

حاج‌حسینی در همان ابتدای صحبت‌هایش می‌گوید: «رسالت اداره بهزیستی، بهتر زیستن برای همه است. بهتر زیستن فقط برای افراد معلول و زیر پوشش بهزیستی نیست. و باید راه‌های بدزیستی را شناخت و از بین برد.» بدین ترتیب، او حیطه‌ی عمل گسترده‌تری برای اداره بهزیستی تعریف می‌کند که با تعریف عام از وظایف این اداره متفاوت است: «اکثر مردم بهزیستی را فقط به نام توان‌بخشی می‌شناسند، در حالی که توان‌بخشی یکی از زیرمجموعه‌های اداره بهزیستی است. اداره بهزیستی شامل پنج زیر مجموعه امور مالی، مشارکت‌ها، توانبخشی، پیشگیری و امور اجتماعی است.»

بخش‌های مهم فعالیت اداره بهزیستی

حاج‌حسینی بخش‌های توان‌بخشی و پیشگیری و امور اجتماعی را سه بخش مهم‌تر می‌داند و درباره‌ی فعالیت‌های اداره بهزیستی در این بخش‌ها نیز موارد زیر را برمی‌شمرد:

در بخش توان‌بخشی، مرکز توا‌ن‌بخشی بدر نینوا فعال است.

در بخش پیشگیری، در چهار حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها (مرکز مشاوره ژنتیک دکتر دلاوری، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی)، پیشگیری از اعتیاد (کمپ ترک اعتیاد نور امید، مرکز پیشگیری از اعتیاد چشم‌انداز ارد)، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (موسسه ره‌پویان مسیر زندگی) و مشاوره‌ (مرکز مشاوره راه زندگی) به فعالیت می‌پردازند.

در بخش امور اجتماعی نیز کلینیک باران در امور کودکان، زنان بی‌سرپرست و فرزندخواندگی فعالیت دارد.

حاج‌حسینی توان‌مندسازی را نیز یکی از بحث‌های مهم و راه‌بردی برای اداره بهزیستی می‌داند و تاکید می‌کند: «در بحث توان‌مندسازی، باید زمینه اشتغال، ازدواج و مسکن را برای مددجویان فراهم کنیم. مسکن در روستاها را هم گسترش داده‌ایم و انشعاب و آب و برق و گاز برای مددجویان رایگان است. زمانی که مسکن به سقف برسد، مبلغ شش میلیون تومان وام بلاعوض برای تمام کردن مسکن به آنها پرداخت می‌شود.» حاج‌حسینی می‌گوید: «اول باید به بحث پیشگیری توجه کنیم تا معلولی به دنیا نیاید، ولی اگر این اتفاق افتاد، باید کمک کنیم تا این معلول نمیرد و بتواند به صورت عادی زندگی و کار کند و در جامعه حضور داشته باشد.»

سمن‌ها، بازوهای اداره بهزیستی

حاج‌حسینی عقیده دارد سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) می‌توانند بازوی اجرایی بسیار خوبی برای اداره باشند. آنها چون از دل مردم می‌آیند و افراد بادغدغه‌ای را دور خود جمع می کنند، می‌توانند بسیار موثر باشند: «برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (مانند طلاق و اعتیاد و بزه‌کاری) احتیاج به سمن‌هایی از خود مردم داریم، چون مردم خودشان با مشکلات بیشتر آشنایی دارند.» او می‌گوید همواره از تشکیل و کار کردن سمن‌ها استقبال کرده است، و از گروه‌های مختلف با دغدغه‌های مختلف دعوت می‌کند که با تشکیل سمن‌ها، فعالیت‌های اداره بهزیستی را نه تنها گسترش دهند، بلکه بیشتر و بیشتر به چالش بکشند.

Haji-Hosseini Behzisti

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 222 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 21:17

هفت‌برکه (گریشنا): در راستای گسترش دولت الکترونیک، خدمات مربوط به انشعاب برق در دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود.

روابط عمومی اداره توزیع نیروی برق شهرستان گراش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد فرآیند فروش انشعاب برق واحدهای مسکونی و تجاری و خدمات پس از فروش آن (صدور قبض المثنی، تغییر نام، اصلاح آدرس، تسویه حساب، …) را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار نموده است. در نتیجه، متقاضیان محترم می‌بایست جهت انجام امور ثبت نامی و درخواست سایر خدمات مذکور، از تاریخ اول مرداد ۱۳۹۵ به دفاتر پیشخوان دولت (خدمات ارتباطی) سطح شهرستان مراجعه نمایند.

اداره پست مرکزی در خیابان امام، پیشخوان دولت صحراگرد روبه‌روی مسجد ولیعصر (عج)، پیشخوان دولت محسنی روبه‌روی باغ ملی در شهر گراش و پیشخوان دولت خرم‌دل در خیابان انقلاب ارد از دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد می‌باشند.

IMG-20160714-WA0007 (1)

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .
.

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 261 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 16:27

هفت برکه (گریشنا): دانشکده علوم پزشکی گراش ۳۳ نفر را در رشته‌های مختلف استخدام می‌کند. ثبت‌نام متقاضیان از ۲۸ مردادماه در سایت سنجش آغاز می‌شود.

دکتر سیدجواد محقق معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی گراش از به نتیجه رسیدن پیگیری‌ها برای استخدام نیرو در دانشکده خبر داد: «برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز از محل مجوزهای استخدامی شماره ۲۰۹/۳۷۰/د مورخ ۹۵/۲/۱۱ و شماره ۲۰۹/۶۴۰/د مورخ ۹۵/۲/۲۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تعداد ۳۳ نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری امتحان کتبی در حیطه‌های عمومی و تخصصی، مصاحبه استخدامی و طی مراحل گزینش به صورت پیمانی است.»

دکتر محقق از افراد بومی درخواست کرد که در این آزمون با جدیت شرکت کنند: «اولویت استخدام برای افراد بومی است اما اگر متقاضیان بومی به قدر کافی نداشته باشیم مجبور هستیم برای تکمیل ظرفیت از افراد دیگر متقاضی استفاده کنیم.»

معاون دانشکده علوم پزشکی گراش به کنکوری‌ها امسال توصیه کرد که رشته‌های پیراپزشکی را برای انتخاب رشته در نظر داشته باشند: «با توجه به این که دانشکده علوم پزشکی گراش مستقل است ما در رشته‌های پیراپزشکی نیاز زیادی داریم و معمولا افراد به سرعت به کار گرفته می‌شوند.» دکتر محقق رشته‌های پرستاری، مامایی، هوشبری، اتاق عمل و فوریت‌های پزشکی را از رشته‌هایی دانست که شانس زیادی برای استخدام در دانشکده گراش دارند.

بر اساس آگهی استخدام منتشر شده بیشتر استخدام‌ها این دوره مربوط به استخدام پرستار و ماما در بیمارستان گراش است. در این آزمون در رشته پرستاری ۱۳ نفر زن یا مرد، ماما هشت نفر زن، کارشناس ارتباطات و عملیات چهار نفر زن، کارگزین یک نفر مرد در رشته مدیریت، کارپرداز یک نفر مرد در رشته حسابداری، انباردار یک نفر زن یا مرد در رشته حسابداری، کاردان فوریت‌های پزشکی سه نفر مرد، کارشناس شبکه یک نفر مرد در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار، مهندس برق یک نفر مرد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت و الکترونیک استخدام می‌شوند.

برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر از تاریخ بیست و هشتم تیرماه به آدرس سایت سازمان سنجش آموزش کشور یا به سایت دانشکده علوم پزشکی مراجعه و یا با شماره ۰۷۱۵۲۴۴۶۶۳۲ داخلی ۲۱۶ تماس حاصل فرمایید.

IMG_20160717_004910

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .
.

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 289 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 16:27

هفت‌برکه (گریشنا): امسال سالن اجتماعات مدرسه شهیدعالمی میزبان شرکت‌کننده‌های کنکور سراسری۹۵ بود.

آزمون ورودی دانشگاه امسال در سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۴ و ۲۵ تیرماه، همچون سال‌های گذشته در چهار نوبت و پنج گروه آزمایشی برگزار شد. در گراش مجموعا ۳۴۰ شرکت‌کننده دختر و پسر در گروه‌های آزمایشی انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان شرکت کردند.

نتایج اولیه آزمون سراسری در مردادماه منتشر می‌شود و شرکت‌کنندگان نتایج نهایی در شهریورماه اعلام خواهد شد.

عکس‌های مجید افشار را از برگزاری این آزمون سراسری در گراش در ادامه ببینید:

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .
.

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 193 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 7:09

هفت برکه (گریشنا): در صورت موافقت با ساخت سیلو گندم در شهرستان گراش ۱۰ نفر در آن مشغول کار خواهند شد.

به گزارش مسئول دفتر فرماندار گراش، فرماندار به منظور تسریع در راه‌اندازی اداره غله در شهرستان با سید غفار رضوی‌پور مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار اصغر فرودی با بیان اینکه گراش سالانه هشت هزار تن گندم تولید می‌کند خواستار راه‌اندازی اداره غله در شهرستان و بر ضرورت ساخت سیلوی نگهداری گندم توسط بخش خصوصی تاکید کرد.

فرماندار گراش با بیان این خبر که مجوز ساخت سیلوی گندم در شهرستان گراش گرفته شده است، اظهار داشت: «با توجه با تولیدات گندم مرغوب و ممتاز در سطح شهرستان و شهرستان‌های همجوار و در جهت کاهش خسارات بارندگی فصلی ساخت سلوی نگهداری گندم توسط بخش خصوصی ضروری است.»

اصغر فرودی افزود: «برای معرفی شهرستان گراش به عنوان قطب کشاورزی و گندم کاری جنوب استان فارس باید زمینه آماده شود و در این راستا تلاش می‌کنیم تا از این فرصت برای اشتغال‌زایی پایدار جوانان بهره بگیریم.»

وی با اشاره به ایجاد مرکز خرید گندم و نیاز شهرستان به سیلوی نگهداری گندم و محصولات کشاورزی افزود: «دولت در این زمینه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را همراهی می‌کند و با ارائه تسهیلات دولتی از این طرح حمایت خواهد کرد.»

فرماندار گراش ضرورت ارتقاء شاخصه‌های کیفیت آرد و نان در شهرستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: «نیاز است مشکلات موجود در حوزه آرد و نان در شهرستان گراش مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد تا زمینه رضایت‌مندی مردم در شهر و روستا فراهم شود.»

مدیر کل شرکت غله و بازرگانی فارس در این جلسه به تشریح خدمات این شرکت در استان پرداخت.

رضوی‌پور گفت: «ساخت سیلوی گندم یکی از نیازهای توسعه بخش کشاورزی در شهرستان گراش است که به طور مستقیم برای ده نفر را اشتغال‌زایی می‌کند.»
رضوی‌پور همچنین نسبت به رفع مشکلات و پیگیری خواسته‌های فرماندار گراش قول مساعدت داد.

abedi

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .
.

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 251 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 7:09

نماینده موسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش در مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در همدان حضور یافت.

به گزارش موسسه مجمع‌القرآن فاطمیون، مهدی وفائی‌فرد مدیر روابط  عمومی این موسسه در دوازدهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور که در همدان برگزار شد، حضور یافت.

دوازدهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، با حضور بیش از دویست نفر از مدیران و نمایندگان موسسات عضو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از تاریخ بیست و سوم تا بیست و پنجم تیرماه در اردوگاه فجر همدان برگزار شد.

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور مسئولین و مدیران مؤسسات، ارائه گزارش عملکرد یک ساله اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و طرح و تصویب ترازنامه مالی اتحادیه از جمله برنامه‌های این مجمع عمومی بود.

معرفی عملکرد مجمع‌القرآن فاطمیون، رایزنی با سایر تشکل‌های قرآنی و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، در جهت معرفی و حمایت از موسسه از جمله فعالیت‌های حاشیه‌ای نماینده مجمع‌القرآن فاطمیه در این سه روز بود.

قابل ذکر است، موسسه قرآن و عترت مجمع‌القرآن فاطمیون گراش، از هجدهم آبان‌ماه ۹۴ به عضویت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در آمده است.

ghooran

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .
.

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 235 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 7:09

هفت‌برکه (گریشنا): سیصد میلیون تومان از طریق پایگاه‌های ستاد مردمی رمضان جمع‌آوری شد. علی شعابی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گراش در پیامی بایت این کمک‌های خیرخواهانه از مردم تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، علی شهابی، مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان گراش، با اعلام این خبر گفت: «در ماه مبارک رمضان امسال نیز، طبق روال هر سال و همگام با سراسر کشور، پایگاه‌های ستاد مردمی رمضان این نهاد، با شکوه و عظمت بیشتر و با محوریت مرکز نیکوکاری حضرت ولی عصر (عج)، ستاد برگزاری نماز جمعه و مساجد، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های خداپسندانه مردم نیک‌اندیش در قالب وجوهات اطعام و افطاری و سبد کالای ماه رمضان، وجوهات شرعیه کفارات و فطریه، اکرام ایتام و محسنین، طرح شفاء و کمک به مردم مظلوم یمن و فلسطین و … نمود که در مجموع ارزش ریالی این کمک‌ها به سیصد میلیون تومان رسید که با رعایت موازین شرعی و اداری در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.»

او در ادامه می‌گوید: «در این بین مرکز نیکوکاری حضرت ولی عصر (عج) گراش به عنوان برترین مرکز نیکوکاری در استان با مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان کمک مردمی، دارای بیبشترین حجم مشارکت خیرین در ماه مبارک رمضان بود. ضمن این که این مرکز نیکوکاری در عرصه یاری‌رسانی به مردم مظلوم یمن و فلسطین نیز در کنار پایگاه‌های مردمی ستاد رمضان گراش و بخش ارد در مجموع با ۵ میلیون و پانصد هزار تومان وجه نقد، سهم به‌سزایی در یاری‌رسانی به این مردم مظلوم و دربند ظلم و ستم آل سعود و آل یهود داشت.»

شهابی در مورد سیاست جاری در کمیته امداد حضرت امام بیان می‌کند: «موضوع توان‌مندسازی خانواده‌های تحت حمایت از طریق آموزش‌های لازم و ایجاد فرصت شغلی با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه است تا در آینده نزدیک شاهد استقلال و خودکفایی خانواده‌ها باشیم. اما بدیهی است برای رسیدن به چنین هدف بزرگی، خانواده‌ها نیازمند حمایت در زمینه مسائل و مشکلات معیشتی که گریبان‌گیر آن‌هاست، می‌باشند. مشکلات درمانی، عمرانی، فرهنگی، جهیزیه و کمک معیشت تا زمان خودکفایی خانواده‌ها، مسائلی است که برای به نتیجه رسیدن اهداف امداد باید مد نظرخیر‌اندیش باشد و انتظار می‌رود با همکاری همه‌جانبه خیرین، برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان این خطه از مملکت اسلامی رقم بخورد.»

Shahabi Komiteh

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .
.

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 295 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 22:13

Comment-Dooni02 هفت‌برکه (گریشنا): برای بهتر دیده شدن کامنت‌های خوانندگان سایت، از این به بعد بخشی از آنها را به صورت هفتگی و گاهی نیز به شکل موردی جداگانه منتشر خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم کامنت‌هایتان را با ذکر نام بگذارید تا در نقل قول و رساندن صدایتان به مردم و مسئولین موثرتر باشد.

در هفته گذشته، این خبرها نظر خوانندگان را بیشتر جلب کرده بود:

زیر خبر دفتر نماینده مجلس در گراش تعطیل شد

نوشته شده در ۱۷ تیر ۱۳۹۵، توسط: مسعود غفوری، سرویس: ادارات، سیاسی

هفت‌برکه: در ادامه کامنت‌های قبل، چند تن از خوانندگان به تعطیل شدن دفتر نماینده مجلس در گراش، بعد از استعفای خلیل غلامی از مدیریت این دفتر، عکس‌العمل نشان داده‌اند.

میرباقری: تا جایی که بنده اطلاع دارم دکتر جعفرپور بسیار جوانگرا و طالب همکاری جوانان بوده و هست. متاسفانه برخی گراشی‌های تندرو و حتی همین تریبون رسانه‌ای که همواره رویکرد ضد لارستان داشته، سنگ بزرگی جلوی پای شهرستان قرار داده. خوشحالی زایدالوصف رسانه گراشی از تعطیلی یک بازوی قدرتمند توسعه‌ای که می‌توانست در ابعاد کوچک و بزرگ کمک‌رسان فرمانداری باشد، بر کسی پوشیده نیست.

احتمالا این مطلب منتشر نمی‌شود.

به هر صورت بنده هم از این اتفاق متاسفم و امیدوارم با ذهن بازتر گراشی‌ها و رویکرذ تعاملی به سمت حل مسائل پیش برویم.

سلسبیل: عرض ادب و احترام؛

جناب میرباقری؛

بنده هم به عنوان یک گراشی و هم استانی لازم دیدم مطالبی موجز خدمت شما عرض کنم.

اینکه تمام صحبتهای شما شخصی و هیچ ارتباطی به مردم شریف شهرستان گراش و لار و… نداشته بر هیچ کس پوشیده نیست ، چراکه مردم شریف و عزتمند دو شهرستان و دیگر شهرستانها و شهرها و روستا ها با وجود پاره ای از اختلافات در بعضی مسائل ، که همانند دیگر مناطق اجتناب ناپذیر است، هیچ وقت و به هیچ طریق ،حاضر به قبول تفرقه و نفاق افکنی … در منطقه نیستند، تا منافع عده ای کاسب از این آب گل آلود فراهم گردد.

و این تصورات شخصی و بدور از فهم عمیق، در مورد مردم شریف گراش و نسبت دادن بیلیاقتی ، بجای جویا شدن علل و عوامل امر، جز اینکه ادب خود را نشان داده اید مفهوم دیگری نداشته و ندارد، البته با صحبتهای بیان شده ، تعجبی هم ندارد که از کوزه همان برون تراود که در اوست. چرا که در این چنین دلسوزی ها و تاسف های مغرضانه و معنی دار چیز دیگری جز بذر نفاق کشت نمیشود.

و اما تا جایی که بنده اطلاع دارم و هر خواننده ای که پیگیر روند مسائل منطقه است ، هیگونه تحرک و حرکتی قابل ذکر، از بازوی قدر مندی که از آن سخن به میان آوردید دیده نشده، امیدواریم که در آینده چرخ این بازو با جوانه زدن و نو شدن بیش از این برای کل منطقه به حرکت در آید.

حال آنکه متولیان علاج این بازوی خشک و پوسیده را در دستور کار قرار داده اند تاسفی نیست ، تا اینکه چماقی باشد برای عده ای قلم بدست که اعتبار و عزت مردم را نشانه رفته اند.

حرفبافی های مغرضانه و تفرقه افکن جز نشان دادن ماهیت درونی این چنین افرادی به مردم ، سود دیگری نداشته و نخواهد داشت.

با رویکردی یک طرفه و غیر منطقی به قضاوت نشستن و خود را عاری از عیب دیدن و بازی با کلمات عامه پسند و بدور از تدبیر مطمئنا جز آتش أفروزی که دامن کل منطقه را خواهد گرفت ،نتیجه ای دیگر به بار نمی آورد.

حال اگر این تأسف ها و دلسوزی ها از سر اخلاص باشد زیبنده تر آن است که یک جانبه و در ابعاد کوچک و خاص نباشد ، چرا که اگر ذهن بازتر و دید وسیع تری بناست برای کل منطقه بوجود آید، شهرستان لار نیز جزئی از آن خواهد بود و آن را مستثنی ندانسته و حل مسائل کل منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

امیدوارم تمام مسئولین آنچنان که مردم شایسته آن‌اند خدمتی خالصانه و مورد مرضی خداوند متعال را به انجام رسانند.

زیر خبر گزارش تصویری: جنگ شادی در پارک شهر

نوشته شده در ۲۰ تیر ۱۳۹۵، توسط: شیدا شرقی، سرویس: جامعه

هفت‌برکه: نوزدهم تیرماه ۱۳۹۵ ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه، «جنگ شاد شاد» از طرف شورای شهر و شهرداری و با حضور مجری صدا و سیمای استان فارس، سید کمال علوی؛ و یکی از خوانندگان محبوب فارس، نوید نیک‌کار؛ و همچنین یکی از طنزپردازان استان، فرشاد صفری،در پارک شهر گراش برگزار شد.

نادر: گراش به این چنین جشن هایی نیاز داره. مرحبا به شهرداری و شورا با این ابتکارشون. نمرتون ٢٠.

همشهری: چرا اطلاع‌رسانی نشده بود!؟

علی: افرین، دست اون‌هایی که تو فکر شاد کردن مردم هستند درد نکنه. امیدوارم چنین برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده ادامه داشته باشه.

متین: آخه گریشنا جان، آخه قربون شکل ماهت! برای مراسم غم و عزا از یک ماه قبل تبلیغ می‌کنی، اون وقت ما نباید خبردار بشیم توی شهر یه مراسم شادی هست که بریم؟!

گراشی: بازم بوی انتخابات آمد.

همشهری: جناب آقای شهردار و مسئولین شورای اسلامی شهرستان. واقعا دست‌تون درد نکنه. برنامه خیلی خوبی بود. انشااله تمام مراسم‌های شاد از این برنامه‌ها بذارین. واسه روحیه مردم گراش خیلی خوبه. دست مریزاد. ایول…

محمد خواجه‌پور: پیش خبرها از طریق کانال گراش اطلاع‌رسانی می‌شود.

در تلگرام کانال گراش خبرها را دنبال کنید.

https://telegram.me/gerashmag

علیرضا: این همه هزینه می‌کنید اون وقت بدون اطلاع‌رسانی؟ چرا استقبال نشده و خلوته؟ دلیلش همینه که کسی خبر نداشته.

ناشناس: چه عجب! بالاخره این استخر بدون آب یه مراسمی توش برگزار شد. حیف این همه هزینه.

علیرضا: کار قشنگ و زیبایی در پارک شهر دیدیم. امیدوارم تکرار شود. منتظریم.

joong18

زیر خبر خونه کدیم ۲ زنده می‌ماند

نوشته شده در ۱۷ تیر ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: جامعه

هفت‌برکه: حاج کریم سعادت، مالک کنونی خانه تاریخی سعادت که در نوروز میزبان طرح خونه کدیم ۲ بود، در بازدید از این خانه به همراهی اعضای انجمن ایکوموس، از تصمیم خانواده سعادت به مرمت و احیای این خانه تاریخی خبر داد.

گراشی: خیری که در خانه رود مسجد حرام است.

اینا اگه دلشون می‌سوزه و برای رضا خدا کار می‌کنند دیگر بناها داره خراب می‌شه. حمام دهباشی، خانه شهیدان عظیمی، و دیگر آثار.

اینان فقط برای معرفی خود گام بر می‌دارند و نه برای میراث و شهرمان گراش.

جوان: برادر گرامی،

وقتی سقف حمام دهباشی بر اثر باران داشت خراب می‌شد، از همین جوان‌ها، مهندس عبداللهی و مهندس آرمان‌مهر بودند که رفتند نایلون بردند و سقف پوشاندند.

خانه علی‌پور را همین جوان‌ها نجاتش دادند.

می‌خوام بدونم مسول محترم میراث فرهنگی شهر در آن زمان چیکار می کرد؟ الان دارند چیکار می‌کنند برای میراث فرهنگی شهر؟ هزینه تعمیر خانه شهیدان عظیمی که شورا متقبل شده. خانه شهیدان عظیمی و حمام دهباشی اگر دست همین جوان‌ها بود تا الان آباد شده بود.

چرا داری سعی می‌کنی زحمات و تلاش‌های جوان‌های شهر که سه ماه زحمت کشیدند تا مالک خانه سعادت به جای تخریب به اینجا برسه و بگه خودم خرج می‌کنم تا میراث شهر بمونه، زیر سوال می‌بری؟ بهتره اول بدونیم چه خبر بوده و بعد قضاوت کنیم.

صدا تا صدا: یک جوری از این دوستان مطالبه می‌کنید انگار اینها مسئول میراث فرهنگی شهرند. خود شما چرا برای اون مکان‌ها کاری نمی‌کنی؟

Bazdid Saadat (1)

زیر خبر بشکه‌های آب برای روستاهای دورافتاده گراش

نوشته شده در ۲۱ تیر ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: جامعه

هفت‌برکه: دکتر محمدی اواخر سال گذشته قول تامین آب آشامیدنی بری روستاهای گراش داده بود. خردادماه ۱۳۹۵ به همت خیرین عرصه سلامت، تعداد ۹ عدد منبع آب آشامیدنی با گنجایش ۱۵۰۰ لیتر به مبلغ ۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان خریداری و در این مناطق توزیع شد.

گراشی: اگه از طرف جمعی از خیرین هست، پس چرا اسم دکتر محمدی رو به تنهایی نوشتن؟ در کل دست‌شون درد نکنه خدا خیرشون بده.

حسین: بعضی ا فقط بلدند مسولین را تخریب کنند به نفس کار کاری ندارند.

محسن: مجمع خیرین سلامت گراش مستقر در داتشکده علوم پزشکی است که سرپرست داتشکده علوم پزشکی و دکتر محمدی و دکتر محقق و دکتر بهمنی و بعضی دیگر از دوستان در آن حضور دارند. و خداوند به خیرین گراش سلامتی طول عمر و برکت به کسب و کارشون عنایت فرماید.

همشهری: اگه خیرین نبودن شبکه بهداشت چکار می کرد؟ پس اینجا شبکه بهداشت چکاره هستش؟ نمی‌تونه از خودش مایه بذاره؟ واقعا که به هر حال خدا خیرشون بده. منظورم خیرین بود.

شهروند گراشی: همشهریان محترم!! سعی کنیم ادب و فرهنگ انتقاد صحیح را یاد بگیریم. ندانسته و یا ناخواسته دیگران را تخریب نکنیم.

جهت اطلاع: فرد بزرگوار (غیر بومی) جناب آقای دکتر محمدی شاه‌کلید شبکه بهداشت و درمان اعم از تأمین کننده بودجه و دارو در شهرستان گراش هستند. بنظرم این فرد از ما گراشی‌ها خیلی دلسوزتر هستند.. ما اگر کمی اهل اخبار و مطالعه بودیم می‌فهمیدیم این بزرگوار چه خدمتی در حق مردم گراش کرده‌اند. متأسفانه منتقدین چشم و گوش بسته و نسنجیده یه حرف‌هایی را می‌زنند.

خدایا چنان کن سرانجام کار / تو خشنود باشی و ما رستگار

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .
.

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 227 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 18:37

هفت‌برکه: الف ۷۹۴ فقط یک شعر از آقای ساعیان‌نسب در کنار صفحات ثابت نشریه دارد. کل نشریه را می‌توانید به فرمت پی‌دی‌اف از اینجا دریافت کنید. برای عضویت در کانال تلگرام انجمن ادبی به نام «الف» نیز اینجا کلیک کنید.

 Aleph794-1

شعر

محمدعلی ساعیان‌نسب

 پاییز که از راه می‌رسد

به استقبالش می‌روم

و از ابرهای معلق

سراغت را می‌گیرم

می‌دانی چند پاییز است نیامده‌ای؟

مگر دوش خسته‌ام

چند پاییز می‌تواند دوام بیاورد

کاش می‌دیدی

پاییزهای پی‌در‌پی

چگونه برگ غزل‌هایم را

به باد داد

نظم اشعارم را بهم ریخت

و کمر واژه‌هایم را چگونه شکست

آه پاییزها، پاییزها

همین پاییزهاست که موهایم را

مانند اشعارم سپید کرد

Aleph794-2

تاب با خاطرات کتاب

اشرف تقدیری

اینها خاطرات چند کتاب‌دار است در شهر یزد؛ خاطرات خانم اشرف تقدیری، دانشجوی ارشد مترجمی دانشگاه تهران، و چند تن از همکارهای او. خانم تقدیری در توضیح کوتاهی نوشته است: «نمی‌دانم سبک نگارش‌ام چه طور است، اما لااقل خوشحال‌ام که با بقیه این خاطرات را شریک می‌شوم.» اینجا با کسی طرف‌ایم  که عاشق کاری است که ما (یا بعضی از ما) هم عاشق‌اش هستیم، و می‌داند چه لحظاتی را انتخاب کند که دلیل این عاشق شدن را به همه بفهماند.

کاش

«اهدای کتاب اهدای دانایی»

روی در و دیوار کتابخانه ما در کنار دیگر پیام‌ها، به وضوح این پیام دیده می‌شد.

از چند ماه پیش که مهیار و دوستان‌اش از مدرسه برای بازدید از کتابخانه آمده بودند، مهیار عضو کتابخانه شده بود و پس از آن همیشه برای مطالعه و امانت گرفتن کتاب به کتابخانه می‌آمد. یک روز مهیار گفت: «خانم، چند تا کتاب آورده‌ام تا به کتابخانه اهدا کنم.» و فوری کیف‌اش را باز کرد و سه کتاب را بیرون اورد. چشم‌هایش از شادی برق می‌زد.

گفتم: «بارک الله پسر خوب! می‌دونی با این کار خوبت باعث شدی دیگران هم کتاب‌های تو را بخونن و تو به زیاد شدن دانش‌شون کمک کردی؟»

مهیار در حالی که لبخند از لبان‌اش محو نمی‌شد با تکان دادن سر موضوع را تایید کرد. کتاب‌ها سالم و تمیز بودند. یک رمان و دو کتاب دیگر که دایره المعارف کودکان بود. از مهیار تشکر کردم و کتابی به امانت گرفت و رفت.

فردای آن روز دوباره مهیار آمد. سلام کرد و آرام، به سوی مخزن کتابخانه رفت. با دقت قفسه‌ها را وارسی می‌کرد اما خلاف عادت کتابی امانت نگرفت. کنار میز امانت کتاب ایستاد. انگار که می‌خواست چیزی بگوید. منتظر ماند تا کار دیگران تمام شود. دو نفر برای عضویت آمده بودند. بعد از اتمام کار ثبت نام‌شان، رو به آنان گفتم: «شما می‌تونین کتاب‌هایی که تو خونه دارین برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه بدین.» لبخندی زدم و ادامه دادم: «مثل مهیار که دیروز کتاب‌هاش رو به کتابخانه اهدا کرد.» مهیار سرش را پایین انداخت.

پس از رفتن مراجعه‌کنندگان، دیگر او را ندیدم. نمی‌دانم کی رفت که من اصلا متوجه نشدم. روز بعد به همین ترتیب سلام کرد و به طرف قفسه‌ها رفت و با دقت، زمان زیادی به آنها نگاه می‌کرد. گویا دنبال کتاب خاصی بود. پرسیدم: «مهیار جان، دنبال چه کتابی هستی؟» گفت: «خانم، هیچی. همین‌جوری دارم نگاه می‌کنم.» بعد آمد روبه‌رویم ایستاد و در مورد اهدای کتاب با من صحبت کرد. گفت: «خانوم ما دوست داریم به بقیه بچه‌ها کمک کنیم تا افرادی که پول ندارن کتاب بخرن یا بهشون کتاب‌های خودمون رو بدیم که بخونن. خانوم ما آرزو داریم که آنقدر کتاب داشته باشیم که بتونیم به همه بچه‌ها کمک کنیم.»

حرف‌ها و آرزوهای بزرگ مهیار به نظر جذاب و کودکانه بود. در دل‌ام تحسین‌اش کردم. قدری مکث کرد و بدون این که کتابی ببرد، خداحافظی کرد و رفت.

یک هفته‌ای گذشت و از مهیار خبری نشد. تا این که یک روز، دوست‌ش علیرضا به کتابخانه آمد و گفت: «خانم اگر کتاب‌های مهیار رو ثبت نکردین بدین براش ببرم. چون مادرش وقتی فهمیده مهیار کتاب‌هاش رو به کتابخانه داده، دعواش کرده و گفته برو کتاب‌ها رو بیار.» کتاب‌های مهیار را که در انتظار پاسخ استعلام برای رسیدن به مرحله ثبت بودند به علیرضا دادم که برایش ببرد. تازه متوجه شدم که مهیار آن چندین بار بین قفسه‌ها به دنبال چه می‌گشته و از این که بخواهد کتاب‌هایش را از من پس بگیرد خجالت می‌کشیده. بعد از آن روز دیگر مهیار را ندیدم.

یادداشت‌های ۳:۲۱ نیمه‌شب

Aleph794-3

اینستاگردی

Aleph794-7

کل نشریه را از اینجا دریافت کنید.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .
.

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 228 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 2:12

هفت برکه (گریشنا): در نخستین روز از برگزاری امتحانات کنکور سراسری، اصغر فرودی، فرماندار گراش به همراه درویشی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان از حوزه برگزاری کنکور بازدید کردند.
به گزارش مسئول دفتر فرمانداری، فرماندار گراش در این بازدید گفت: «امسال در شهرستان گراش سیصد و چهل نفر داوطلب شرکت در کنکور سراسری شدند که بیشترین شرکت کننده با ۱۸۳ نفر در گروه تجربی و کمترین آن با ۲۳ نفر در گروه هنر شرکت کردند.»
اصغر فرودی ضمن تقدیر از عوامل اجرایی برگزاری کنکور سراسری در شهرستان، اظهار داشت: «به حمد‌الله متولیان و مدیران دست‌اندرکار آموزش و پرورش نهایت تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این آزمون سراسری به کار بستند و مشکل خاصی در فضای امتحانی مشاهده نمی‌شود.»
وی با بیان این که این آزمون برای اعتلای علمی و فرهنگی شهرستان از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، افزود: «امید ما به تدبیر دانش‌آموزان است تا با دلسوزی خانواده‌ها و با کمک متولیان شاهد کشف استعداد‌های درسی و پیشرفت همه جانبه شهرستان باشیم.»
مدیر آموزش و پرورش گراش با بیان این که سال گذشته ۱۴ رتبه زیر ۱۰۰۰ داشتیم افزود: « امید ما این است که این رقم امسال با افزایش همراه باشد و شاهد حضور دانشجویانی در دانشگاه‌های عالی باشیم.»
درویشی افزود: «تمام تمعهیدات لازم برای برگزاری این آزمون همزمان با سراسر کشور برای شرکت ۳۴۰ نفر و همکاری ۲۵ نفر عوامل اجرایی اندیشیده شده است.»

knkor2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .
.

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 231 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 22:24